Sunday 17 February 2013

Home Sweet Home !

Nampaknya USM dah kembali dipenuhi dengan mahasiswa/i setelah hampir sebulan bercuti. Jadi, macam-macam cerita boleh kita dengar dari rakan-rakan tentang bagaimana mereka habiskan cuti.. Ada yang bekerja sambilan, ada yang duduk kat rumah saja, rileks tak buat apa-apa..(hampeh tul).. Ada jugak yang sibuk dengan program-program lain..Bagus le tu kan.. =)

Memang setiap mula sem baru, benda yang paling ribut ialah JADUAL. Macam-macam kes. Clash dengan core paper, pack sangat, banyak kelas pagi, kelas memanjang sepanjang hari..tu belum daftar tutorial..cabaran awal semester. (Istighfar..) Pape pun dalam menuntut ilmu ni, elakkan merungut banyak sangat. Tiada benda yang mudah dalam dunia ni dan hasil sesuatu perkara itu bergantung kepada usaha yang dilakukan.



Jadi, sebelum mula semester secara rasmi iaitu esok, 18 Februari 2013, betulkan niat, jadikan kesilapan yang pernah dilakukan dulu sebagai pengajaran dan pastikan kita menggenggam kemas harapan ibu bapa. Bawalah azam,semangat dan harapan itu sepanjang semester ini. Semoga kita semua beroleh 'mumtaz' (cemerlang) bukan sahaja untuk duniawi malah ukhrawi juga..  :)


3 comments:

ervina said...

betul tue, mcm2 ragam kan bila sem baru buka nie. jd kalut jwbnya. hihi. btw, smngat utk stdy ttp ada nie. biasalah kan, sem baru "azam baru" hehe. wlpun berita skrng dok sibuk ttg PRU13 kan, rakyat pilih sapa yg tadbir kerajaan nnti. pndangan sya, sesiapa pun jd PM teruskan perpaduan kaum. klah, penat pulak. nak kemas brg pula nnti kan.

Malaysia Bangkit said...

Ala si ervina tu... penat saja... oppsss.... salam perkenalan blogger sentuhan maya.
klu sudi,pautkan blog MB di blog tuan.

Oh yer...komen skit....Rasanya tuan boleh update lagi post dan link2 di blog tuan. Sekarang perkongsian.
:)

Sentuhan Maya said...

terima kasih atas sokongan blogger Malaysia Bangkit. :)